Equipment

Titleist GT-drivers: 'De volgende generatie in technologie'

Aan de klassieke Titleist-looks is niet gemorreld, maar met de nieuwe GT drivers zegt Titleist een monumentale stap te hebben gemaakt op het gebied van ontwerp en materiaal.
Beeld: Titleist

Beeld: Titleist

Na drie generaties Titleist Speed (TS) drivers is het tijd voor GT: Generational Technology. De nieuwe Titleist GT-drivers zijn volgens het merk een monumentale stap voorwaarts als het gaat om materiaal, ontwerp en techniek. Kort samengevat is de nieuwe GT driver volgens Titleist net iets sneller met meer vergevingsgezindheid dankzij betere productietechnieken en materialen.

titleist gt drivers

De lijn bestaat uit drie drivers: GT2, GT3 en GT4. GT2 is ontworpen voor snelheid en vergevingsgezindheid over het gehele blad met een hoog 'Moment of Inertia'. GT3 is ontworpen voor snelheid en controle, met maximale afstand en optimale balvlucht dankzij de aanpasbaarheid. De GT4 is een low-spin driver met een iets kleinere kop van 430cc (versus 460cc bij GT2 en GT3.

Aerodynamica 

De verdeling in type drivers is dus nagenoeg hetzelfde gebleven en ook qua looks is er weinig veranderd. De feedback van de tour was namelijk "verander niks aan de looks en het gevoel, maar wel graag sneller alstublieft".

Onder de motorkop is des te meer gesleuteld. Om te beginnen is de aerodynamica verbeterd doordat de 'kont' van de driver omhoog is gebracht voor minder drag en meer clubhoofdsnelheid. Snelle swingers hebben daar vooral profijt van. Daarnaast is het clubblad gevarieerd in dikte (dankzij de zogenaamde Speed Ring, zie foto onder) voor hogere snelheden bij mishits op hiel/teen of hoog/laag.

titleist gt drivers


Om zoveel mogelijk gewicht naar voren, achter, onder en zijkanten van de driver te brengen gebruikt Titleist een 'Split Mass Construction' (zie foto onder). Deze splitsing van het bespaarde gewicht en verdeling over de voorkant en de achterkant zorgt voor een stabieler clubhoofd.

Lichte kroon

De kroon - die bestaat uit licht koolstof - is zo bevestigd aan het titanium chassis dat er nog meer gewicht is bespaard. Het knappe is dat de kroon naadloos is bevestigd en je niet kan zien waar het koolstof overgaat in het titanium en waarmee je dus een klassiek ogende Titleist driver behoudt.

titleist gt drivers

Sterk 'staaltje'

Om het goede geluid - iets dat doorgaans kan lijden onder het gebruik van verschillende materialen - te behouden gebruikt Titleist 'Proprietary Matrix Polymer' (PMP), een nieuw materiaal dat heel licht en niet alleen sterk is, maar ook zo klinkt bij balcontact.

Titleist gaat in tegenstelling tot andere merken niet vol op het MOI-orgel. Geen limieten van 10 duizend die verbroken worden. Volgens Titleist verlies je op andere vlakken prestatie als je een hoge MOI nastreeft, bijvoorbeeld balsnelheid, terwijl extra MOI op een gegeven moment steeds minder oplevert.

"Ons doel en onze filosofie is dat je de juiste hoeveelheid stabiliteit en inertia moet hebben in combinatie met een goed zwaartepunt," zegt Stephanie Luttrell, Director, Titleist Metalwood Development. "Met die combinatie krijg je een driver die consistenter lang is."

titleist gt drivers

Naast drivers zijn er ook GT fairwaywoods, waarin net als bij de drivers de nieuwe 'Seamless Thermoform Crown' van PMP is verwerkt. Daarnaast is er (na feedback van de tourspelers en amateurs) extra aandacht gegaan naar de vormgeving van de zool waardoor het makkelijker is om de bal van de fairway de lucht in te krijgen. Voor zowel de drivers en fairwaywoods zijn er heel veel mogelijkheden als het gaat om shaftselectie. Naast de standaard shafts kan je je ook laten fitten in een Grahpite Design premium shaft (meerprijs €200,-).    

Prijs & productinformatie

Titleist GT drivers en fairwaywoods metalwoods zijn vanaf 23 augustus verkrijgbaar en te koop in de lokale golfshop op jouw golfbaan of via Jumbo Golf.

Prijs
Drivers: €699,-
Fairwaywoods: €379,-

Meer weten?

titleist.de

en accepteer marketing cookies om deze video te kunnen bekijken.

Lees meer over
Equipment