Maandagavond ontvingen Niki Wijnen (NGF/GOLF.NL), Rosanne Becker (Pijper Media) en Sandra ten Brink (Beau Monde) de prijs op Het Rijk van Nunspeet. "We zijn zeer vereerd", reageert Ten Brink. "Het was een inspirerend en interessant project om samen met GOLF.NL en het Welcome to the Club-team een special te maken voor (jonge) vrouwen om ze enthousiast te maken voor de golfsport. Het imago van louter oude witte mannen met rode broeken is inmiddels achterhaald."
De special van 16 of 32 pagina's, gratis verkrijgbaar bij clubs die aangesloten zijn bij Welcome to the Club, is gemaakt om beginnende golfers een vliegende start te geven. Er staan bijvoorbeeld golftips en belangrijke golftermen in. Daarnaast staat de fanatiek golfende Miss Montreal op de cover. Zij is geïnterviewd over haar drive voor golf.
Er is een flitsend ogende special geproduceerd, die informatief, begeesterend en grappig is
De jury, bestaande uit Ger Laan en Madelon Barenbrug (NVGJ), Paul Wesel (NVG), Jim van Heuven van Staereling (PGA Holland) en Abe Jan ter Beek (NGF), looft de aanpak om een nieuwe doelgroep aan te spreken. "Er is een flitsend ogende special geproduceerd, die informatief, begeesterend en grappig is", staat in het juryrapport . "Informatie over golfen in het algemeen, en specifiek bij een club, is gecombineerd met een interview met de populaire Miss Montreal. Met deze uiting in Beau Monde, maar daarnaast ook in Marie Claire, Elégance en Grazia, is een bereik gecreëerd van meer dan 550.000 jonge vrouwen."
Wijnen is trots. "Dit is de kers op de taart voor het partnership en alle activaties die we dit jaar samen hebben gerealiseerd met Pijper Media. Samen creëren we contentproducties, waarmee we authentiek kunnen laten zien wat golf echt is. Alle facetten van de sport komen voorbij: van natuur en hole 19 tot de fashion en het mentale aspect. Even helemaal weg uit de dagelijkse business, gericht op de potentiële nieuwe golfer: vrouwen van 25-50 jaar."
Er werd ook een Oeuvreprijs uitgereikt aan Golfers Magazine. Het blad bestaat inmiddels 40 jaar en daarom werden hoofdredacteur Martijn Paehlig en Foeke Collet in het zonnetje gezet. "Golfers Magazine heeft zich toonaangevend, betrouwbaar, onafhankelijk en vooral informatief getoond", meldt de jury. "Prikkelende reisreportages, actuele product-try-outs en smakelijke Afslag Op-recensies, te veel om op te noemen. Dit alles maakt Golfers Magazine al veertig jaar een onmisbare schakel tussen golfers, golfbanen en -clubs."
V.l.n.r.: Foeke Collet, Martijn Paehlig en Abe Jan ter Beek.