GOLFGO

Veelgestelde vragen

Op deze pagina lees je de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Wat is GOLFGO?

GOLFGO is een online reserveringsplatform voor golfers om een starttijd te reserveren bij een van de aangesloten golfbanen.

Hoe reserveer ik een starttijd bij een golfbaan?

Zoek op de naam van een baan of een plaatsnaam in Nederland en kies de golfbaan waar je wilt golfen. Geef vervolgens aan met hoeveel personen je wilt golfen, het aantal gewenste holes, de speeldatum en eventuele voorkeur van dagdeel (ochtend, middag of avond). Kies een starttijd uit en maakt de reservering compleet door je gegevens in te vullen. Je ontvangt binnen een paar minuten een bevestiging van je reservering in je mail.
NB Aanpassingen aan een gemaakte reservering kan je alleen doen door contact op te nemen met de golfbaan waar je de reservering hebt gemaakt.  

Hoe maak ik een account aan om via GOLFGO te kunnen reserveren?

Om een account aan te maken ga je naar mijn.golf.nl of download je de app GOLF.NL en vul je je GSN, barcode en mailadres in. Je GSN en barcode kan je opvragen bij de golfclub waar je lid bent.

Ben ik verplicht een account aan te maken?

Nee, je bent niet verplicht om een account aan te maken als je een starttijd wilt reserveren, maar het scheelt je wel veel tijd als je nogmaals een reservering wilt doen.

Kan ik GOLFGO ook via de app GOLF.NL bereiken?

Ja dat kan en is zeker aan te raden omdat dit sneller gaat. Je hebt dan wel de laatste versie van de app GOLF.NL nodig.

De golfbaan waar ik wil reserveren biedt geen starttijden aan, wat moet ik doen?

Een aantal golfbanen in Nederland biedt hun starttijden niet aan via het platform GOLFGO. Je kunt deze golfbanen wel bellen met de bel-button die bij de informatie over deze golfbaan staat.

Hoe ver van tevoren kan ik reserveren?

Dat kunnen golfbanen zelf bepalen en instellen op GOLFGO, dus dat verschilt per baan. Neem contact op met de betreffende baan om te informeren naar de mogelijkheden.

Wat moet ik meenemen als ik ga golfen?

Naast je standaard golfspullen moet je een (digitaal) bewijs van je reservering en je (digitale) NGF-pas meenemen voor het geval een golfbaan daar om vraagt.

Wat zijn de openingstijden van de golfbaan?

Dit kan per golfbaan verschillen. Kijk hiervoor op de website van de golfbaan waar je een starttijd wilt reserveren. 

Waar moet ik mijn gereserveerde starttijd betalen?

Het betalen van je golfronde doe je bij de golfbaan zelf.

Ik heb een kortingspas op de golfbaan waar ik gereserveerd heb, kan ik die gebruiken?

Ja. Deze kortingspas kan je gewoon gebruiken bij de golfbaan waar je een starttijd hebt gereserveerd. De eventuele korting wordt ter plekke verrekend. Op GOLFGO is nog geen rekening gehouden met eventuele kortingen. 

Mag ik gebruik maken van de oefenfaciliteiten en de driving range voordat ik ga golfen?

Ja, je mag gebruik maken van de oefenfaciliteiten. Mogelijk rekent een golfbaan hier extra kosten voor, zoals driving range-golfballen.

Hoe lang van tevoren moet je starttijd gereserveerd zijn?

Je starttijd moet minimaal 1 uur van tevoren gereserveerd zijn. 

Kan ik via GOLFGO ook lessen boeken bij de golfprofessional op een baan?

Het is via GOLFGO niet mogelijk om golflessen te boeken bij een golfprofessional.  

Waar kan ik mijn reservering annuleren?

Om je reservering te annuleren dien je contact op te nemen met de golfbaan waar je gereserveerd hebt, de contactgegevens van de betreffende golfbaan kan je vinden in de per mail verstuurde reserveringsbevestiging.

Waar kan ik mijn reservering aanpassen?

Om je reservering aan te passen dien je contact op te nemen met de golfbaan waar je gereserveerd hebt, de contactgegevens van de betreffende golfbaan kan je vinden in de per mail verstuurde reserveringsbevestiging.

Er komt nog een persoon bij in de flight die ik gereserveerd heb of er valt juist iemand af, waar kan ik dit aangeven?

Wanneer er een persoon bijkomt of afvalt moet je de reservering aanpassen. Om je reservering aan te passen dien je contact op te nemen met de golfbaan waar je gereserveerd hebt, de contactgegevens van de betreffende golfbaan kan je vinden in de per mail verstuurde reserveringsbevestiging.

De golfbaan annuleert mijn reservering, wat moet ik doen?

Wanneer de golfbaan je starttijd annuleert kijk dan of er nog een andere starttijd beschikbaar is of zoek een andere golfbaan waar wel starttijden beschikbaar zijn. Heb je andere vragen over je annulering neem dan contact op met de betreffende golfbaan. 

Ik kom te laat voor mijn gereserveerde starttijd, met wie moet ik contact opnemen?

Wanneer je verwacht dat je te laat komt voor je gereserveerde starttijd, neem dan contact op met de betreffende golfbaan om te vragen of je ook later kunt starten.

Als lid heb ik onbeperkt speelrecht op de golfbaan, kan ik ook via GOLFGO een starttijd reserveren?

Dat is afhankelijk van de golfbaan. Als je gaat reserveren zie je vanzelf of jouw golfbaan ook ledenboekingen toestaat, of dat ze een opmerking hebben toegevoegd 'alleen voor greenfeespelers'. Als dit laatste het geval is, kan je niet via het GOLFGO-platform reserveren.   

Ik heb een strippenkaart gekocht bij de golfbaan waar ik wil reserveren, kan ik deze gebruiken?

Ja. Je kunt je strippenkaart bij de golfbaan laten afstempelen om je gereserveerde starttijd te ‘betalen’.

Ik heb geen bevestigingsmail gehad van mijn reservering, wat moet ik doen?

Neem contact op met de betreffende golfbaan om te vragen of de reservering bij hen is doorgekomen. Kom je hier niet uit, stuur een mailtje met je vraag naar golfgo@golf.nl

Wat gebeurt er met de gegevens van mijn account omtrent de privacywetgeving?

Je accountgegevens worden goed beveiligd in de centrale NGF-ledendatabase opgeslagen en worden niet gedeeld met derde partijen. Bekijk hier de privacy en cookie statement GOLFGO en hier de gebruikersvoorwaarden.

Ik wil mij uitschrijven voor de mails, hoe doe ik dat?

Om je uit te schrijven voor de e-mails die je van ons ontvangt, log je in op je GOLF.NL account en zet je het vinkje ‘e-mails ontvangen’ uit. 

Staat jouw vraag niet tussen de veel gestelde vragen? Mail naar golfgo@golf.nl of neem contact op met de NGF op telefoonnummer 030-2426370. De NGF is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur bereikbaar.
Lees meer over
GOLFGO