App GOLFNL

Vragen over de app GOLF.nl?

Is er iets niet helemaal duidelijk tijdens het gebruik van de app GOLF.NL? Op deze pagina hebben we de meest gestelde vragen gebundeld!

Hoe maak ik een account aan?
Een account aanmaken via de app is heel makkelijk. Je hebt de barcode (achterop de NGF-pas), je NGF-nummer (voorop de pas na /, bijvoorbeeld JANS2/9876543) van de NGF-pas nodig en je e-mailadres. Hiermee kan je in de app een account aanmaken. 

Is mijn golfclub gekoppeld aan de app?
Alle golfclubs en -banen in Nederland zijn inmiddels aangesloten op de app GOLF.NL!

Worden mijn qualifying kaarten ook bij mijn golfclub verwerkt?
Ja, deze worden na het afronden van de kaart doorgestuurd naar jouw golfclub, zodat de administratie volledig en synchroon is. De qualifying scorekaarten die je invoert in de GOLF.NL app gelden dus voor je handicap.

Ik heb geen iPhone of Android smartphone, wat nu?
Je kun ook via de computer of tablet gebruikmaken van GOLF.NL. Meld je aan via mijn.golf.nl om je scorekaarten in te vullen en bij te houden.

Wanneer wordt mijn handicap bijgewerkt na het invoeren van een scorekaart?
Vanuit de GOLF.NL app streven we naar een zo’n snel mogelijke uitwisseling met de diverse systemen waar het mee gekoppeld is. Soms kan deze verwerking even op zich laten wachten waardoor jouw handicapmutaties nog niet overal zijn bijgewerkt. Je handicap wordt pas definitief als jouw marker je scorekaart accordeert.

Moet ik mijn marker als vriend(in) toevoegen binnen de GOLF.NL app?
Nee, iedereen met een GOLF.NL account kan fungeren als marker, mits de marker geslaagd is voor het golfregelexamen.

Waar kan ik mijn NGF-nummer en barcode vinden?
Deze vind je op de NGF-pas. Je NGF-nummer is het nummer na de schuine streep. Pas kwijt? Informeer bij je golfclub. Vind de contactgegevens van jouw golfclub via de GOLF.NL banenzoeker.

N.B. In verband met de data-veiligheid kan je niet meerdere accounts aanmaken met hetzelfde e-mailadres. 

Ik heb geen smartphone/gebruik de app niet, kan ik dan toch een account aanmaken?
Ja. Via je computer met internetverbinding ga je naar mijn.golf.nl. Daar kan je net als bij de app een account aanmaken (zie hierboven) en je scorekaarten digitaal inleveren. 

Ik ben wel geregistreerd bij de NGF, maar ik krijg een foutmelding bij het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Iedereen met een actueel NGF-nummer kan een account aanmaken. Lukt dit niet, stuur dan even een mail met je NGF-nummer naar app@golf.nl dan helpen wij je zo snel mogelijk verder.

Tip: Lukt het aanmaken van een account niet, zet even je WIFI uit en probeer het via 3G, 4G of 5G.

Hoe voeg ik mijn vrienden toe?
Voeg je vrienden toe door op het 'plusje' links bovenin je tijdlijn te drukken. Kies voor de optie 'Zoek binnen deze app'. Zoek vervolgens op naam, of NGF-nummer. Heb je vrienden en/of vriendinnen die de app nog niet gebruiken? Nodig hen dan heel eenvoudig uit door op het plusje te drukken en de optie 'Uitnodigen voor deze app' te kiezen. Je kunt dan vervolgens kiezen uit WhatsApp, e-mail, sms of social media. 

Ik kan mijn golfvriend of vriendin niet vinden.
Je vriend of vriendin heeft waarschijnlijk nog geen actief GOLF.NL-account. Vraag je vriend of vriendin om de app GOLF.NL te downloaden. Het kan ook zo zijn dat je vriend of vriendin in de instellingen heeft aangegeven dat hij/zij niet gevonden wil worden door andere mensen. Deze instelling kan jouw vriend zelf weer aanpassen in zijn/haar app. 

Wat staat er op mijn tijdlijn?
Op je tijdlijn zie je alles wat je vrienden hebben gedaan op de golfbaan. Waar en hoe ze hebben gespeeld en welke awards ze hebben gewonnen? Jouw vrienden kunnen ook zien wat jij hebt gedaan.

Hoe kan ik een vriend verwijderen?
Door de naam van de vriend naar links te schuiven kan je een vriend uit de vriendenlijst verwijderen.

Kan ik dezelfde scorekaart die ik in de app heb ingevoerd ook op op de club inleveren? 
Nee, je moet één manier van invoeren van je score kiezen, anders wordt de scorekaart dubbel verwerkt.

Kan ik officiële wedstrijdkaarten verwerken via de app?
Nee, wedstrijdkaarten kun je niet via de app registeren. 


Kan ik ook rondes over 9-holes invoeren?
Ja, alle banen en lussen die officieel beschikbaar zijn bij de NGF zijn in te voeren in de app GOLF.NL. Je kan meerdere 9-holes kaarten op één dag indienen.

Ik speel nooit een Qualifying kaart. Kan ik de app dan gebruiken?
Ja, je kunt ook oefenkaarten invoeren in de app GOLF.NL. Schuif de slider\knop 'Qualifying' naar links om een oefenkaart in te voeren. Je hebt dan geen marker nodig.

Kan ik zonder een marker een qualifying scorekaart invoeren?
Nee, je qualifying kaart moet altijd ‘ondertekend’ zijn door een marker die ook een account heeft van de app. 

Aan welke voorwaarden moet een scorekaart en mijn marker voldoen?
Bekijk hier de voorwaarden.

Ik heb een verkeerde marker ingevuld, kan ik dit wijzigen?
Ja, zolang de scorekaart nog niet is goedgekeurd kan je de marker altijd wijzigen. Ga naar 'Mijn spel' en naar je scoreoverzicht. Klik daar de scorekaart aan en pas je marker aan.

Wat gebeurt er als ik een qualifying ronde ben begonnen en halverwege besluit deze te beëindigen?
Zodra je qualifying ronde bent begonnen, kun je deze niet meer annuleren zonder dat het impact heeft op jouw handicap. Als je een geldige reden had om je ronde te beëindigen, kan de handicapcommissie van je club de kaart alsnog verwijderen.

Kan ik mijn scorekaart nog aanpassen na het afronden?
Na het afronden van de scorekaart wordt er een samenvatting van de scorekaart getoond zodat je deze kan controleren. Indien een verkeerde marker is geselecteerd kan de speler deze nu wijzigen en de kaart opnieuw naar de juiste marker versturen. De kaart wordt naar je vereniging gestuurd. Voor het aanpassen of wijzigen van ingevoerde scorekaarten moet je dan ook bij je vereniging zijn.

Ik ontvang geen bericht om een scorekaart goed te keuren, wat moet ik doen?
Controleer of je notificaties aan staan in de app zelf onder 'Profiel'. Staan deze hier al aan, controleer dan of je notificaties aan staan in de algemene instellingen op jouw telefoon. Je gaat hiervoor naar 'Instellingen' op je telefoon, klikt de app GOLF.NL aan en klikt op 'Berichtgeving' (iPhone) of 'Meldingen' (Android). Hier kan je je meldingen van de app GOLF.NL aan zetten.

Tip: Door op het belletje rechtsboven in de app te klikken zie je altijd je laatste meldingen, zoals scorekaarten die je nog moet goedkeuren.

Moet ik mijn papieren scorekaart invullen en bewaren?
Als je digitaal je score hebt ingeleverd, dan hoef je de papieren scorekaart niet meer te bewaren of op de club in te leveren.

Heb ik internet nodig om een scorekaart in te voeren?
Tijdens het starten en afronden van je ronde heb je internet nodig. Gedurende je ronde niet.

Ik kan geen qualifying scorekaart invoeren, hoe kan dat?
Dan heb je, volgens de gegevens van de NGF-ledendatabase, geen actieve handicapregistratie bij een golfclub, of nog geen golfregelexamen of golfbaanpermissie. Deze gegevens krijgt de NGF van de golfclubs aangeleverd. Neem daarom even contact op met je golfclub om na te vragen hoe dit kan en hoe je handicapregistratie weer geactiveerd kan worden.

Kan ik notificaties uitzetten?
In het tabblad 'profiel' kun je notificaties voor op je telefoon uitschakelen.

Mijn handicap klopt niet, wat nu?
Neem in contact op met de handicap-commissie van je golfclub waar je lid bent, zij kunnen contact opnemen met de softwareleverancier of met de NGF via app@golf.nl.

Wat zijn awards?
Onder het kopje 'prestaties' kun je precies zien welke awards je hebt gewonnen voor bijzondere prestaties. Bijvoorbeeld voor het verbeteren van je handicap, het aantal banen dat je hebt gespeeld, je birdies en eagles of de highscore in aantal stablefordpunten. Ook kun je zien op welke plaats je staat in de Handicap Ranking en de Birdieranking.

Kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen in de app?
Nee, je persoonsgegevens kun je alleen wijzigen bij de golfclub waar jij je NGF-registratie hebt lopen. Deze gegevens worden vervolgens automatisch aangepast in de app GOLF.NL.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Druk bij het login scherm op 'wachtwoord vergeten'. Na het invullen van je emailadres ontvang je een email waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Wat moet ik doen als mijn mailadres waarmee ik inlog in de app GOLF.NL verkeerd staat?
Stuur even een mail naar app@golf.nl met je NGF nummer en wij resetten je mailadres zodat je opnieuw kunt registreren met je correcte mailadres. 

Zit mijn NGF-pas ook in de app?
De pas zit in de app van GOLF.NL. Je hoeft alleen nog je mobiele telefoon bij de hand te hebben als je je NGf-pas wilt laten zien. Het digitaliseren van de NGF-pas maakt het voor de golfer nog een stukje makkelijker en is bovendien ook uit milieuoogpunt een maatregel die past bij deze tijd. Of de plastic pas volledig gaat verdwijnen, is afhankelijk van jouw golfclub. Zij kunnen beslissen deze binnen afzienbare tijd volledig overbodig te maken of deze alsnog te blijven gebruiken. De digitale pas vind je ook terug in mijn.golf.nl, de online portal van jouw registratie waar je ook een mooi overzicht van jouw golfprestaties kunt bekijken.

Hoeveel vrije ruimte heb ik nodig op mijn smartphone?
Je hebt ongeveer 50 MB vrije ruimte nodig om de app te installeren. 

Is de app GOLF.NL gratis?
Ja, de app is en blijft gratis.

In welke talen is de app GOLF.NL beschikbaar?
Op dit moment is de app alleen beschikbaar in het Nederlands.

Staat je vraag er niet bij, stuur dan een e-mail naar app@golf.nl met je NGF-nummer erbij, dan kunnen we je snel helpen!

 

 
Lees meer over
App GOLFNL