App GOLFNL

Vragen over de app GOLF.nl?

Is er iets niet helemaal duidelijk tijdens het gebruik van de app GOLF.NL? Op deze pagina hebben we de meest gestelde vragen gebundeld!

Hoe maak ik een account aan?
Een account aanmaken via de app is heel makkelijk. Je hebt je Golf Service Nummer (GSN, altijd beginnend met NL) nodig en je e-mailadres. Hiermee kan je in de app een account aanmaken. 

NB In verband met de dataveiligheid kan je niet meerdere accounts aanmaken met hetzelfde e-mailadres. 

Waar kan ik mijn GSN vinden?

Deze vind je op je digitale NGF-pas in de app of op mijn.golf.nl. Uiteraard kun je deze ook altijd opvragen bij je eigen golfclub of door een mailtje te sturen naar app@golf.nl met je naam en geboortedatum.

Ik heb nog geen GSN, kan ik de app wel gebruiken?
Jazeker! Sinds april 2024 kan je ook zonder GSN de app al gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld alvast oefenen voor het golfregelexamen, je golfvrienden volgen in hun prestaties en je kunt je laten informeren als je wilt beginnen met golf.

Is mijn golfclub gekoppeld aan de app?
Alle golfclubs en -banen in Nederland zijn aangesloten op de app GOLF.NL

Worden mijn qualifying kaarten ook bij mijn golfclub verwerkt?
Ja, deze worden na het afronden van de kaart automatisch doorgestuurd naar jouw golfclub, zodat de administratie volledig en synchroon is. De qualifying scorekaarten die je invoert in de GOLF.NL app gelden dus voor je handicap.

Hoe werkt het Wereld Handicap Systeem?
Wil je weten waarom je handicap zo is gestegen - of juist is gedaald? Of weten hoe je een buitenlandse score invoert in de app GOLF.NL? Kijk voor meer informatie over het Wereld Handicap Systeem op golf.nl/whs en golf.nl/whs/faq.

Ik heb geen iPhone of Android smartphone, wat nu?
Je kun ook via de computer of tablet gebruikmaken van GOLF.NL. Meld je aan via mijn.golf.nl om je scorekaarten in te vullen en bij te houden. NB Een aantal functionaliteiten kan alleen in de app gebruikt worden en niet via de mijn.golf.nl.

Wanneer wordt mijn handicap bijgewerkt na het invoeren van een scorekaart?
Je handicap wordt direct bijgewerkt, nadat jouw marker je scorekaart heeft goedgekeurd.

Moet ik mijn marker als vriend(in) toevoegen binnen de GOLF.NL app?
Nee, iedereen met een GOLF.NL-account kan fungeren als marker, mits de marker geslaagd is voor het golfregelexamen en in de instellingen van de app aangegeven heeft dat hij/zij als marker gevonden wil worden.

Ik heb geen smartphone/gebruik de app niet, kan ik dan toch een account aanmaken?
Ja. Via je computer met internetverbinding ga je naar mijn.golf.nl. Daar kan je net als bij de app een account aanmaken (zie hierboven) en je scorekaarten digitaal inleveren. 

Ik ben wel geregistreerd bij de NGF, maar ik krijg een foutmelding bij het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Iedereen met een actueel GSN kan een account aanmaken. Lukt dit niet, stuur dan even een mail met je GSN naar app@golf.nl dan helpen wij je zo snel mogelijk verder.

Tip: Lukt het aanmaken van een account niet, zet even je WIFI uit en probeer het via 3G, 4G of 5G.

Hoe voeg ik mijn vrienden toe?
Voeg je vrienden toe door onderin de app naar 'Vrienden' te gaan en op het 'plusje' links bovenin te klikken. Kies voor de optie 'Zoek binnen deze app'. Zoek vervolgens op naam, of GSN-nummer. Heb je vrienden en/of vriendinnen die de app nog niet gebruiken? Nodig hen dan heel eenvoudig uit door op het plusje te drukken en de optie 'Uitnodigen voor deze app' te kiezen. Je kunt dan vervolgens kiezen uit WhatsApp, e-mail, sms of social media. 

Ik kan mijn golfvriend of vriendin niet vinden.
Je vriend of vriendin heeft waarschijnlijk nog geen GOLF.NL-account. Vraag je vriend of vriendin om de app GOLF.NL te downloaden en zich te registreren. Het kan ook zo zijn dat je vriend of vriendin in de instellingen heeft aangegeven dat hij/zij niet gevonden wil worden door andere mensen. Deze instelling kan jouw vriend zelf weer aanpassen in zijn/haar app. 

Wat staat er op mijn tijdlijn?
Op je tijdlijn vind je het laatste golfnieuws en zie je alles wat je vrienden hebben gedaan op de golfbaan. Waar en hoe ze hebben gespeeld en welke awards ze hebben gewonnen. Jouw vrienden kunnen ook zien wat jij hebt gedaan.

Hoe kan ik een vriend verwijderen?
Je kunt vrienden verwijderen door naar de vriendenlijst te gaan en van rechts naar links over de betreffende persoon te 'swipen' (vegen). De verwijderknop komt dan tevoorschijn.

Kan ik dezelfde scorekaart die ik in de app heb ingevoerd ook op op de club inleveren? 
Nee, je moet één manier van invoeren van je score kiezen, anders wordt de scorekaart dubbel verwerkt.

Kan ik officiële wedstrijdkaarten indienen via de app?
Nee, wedstrijdkaarten kun je niet via de app registeren. 


Ik speel nooit een Qualifying kaart. Kan ik de app dan gebruiken?
Ja, je kunt ook oefenkaarten invoeren in de app GOLF.NL. Schuif de slider\knop 'Qualifying' naar links om een oefenkaart in te voeren. Je hebt dan geen marker nodig.

Kan ik zonder een marker een qualifying scorekaart invoeren?
Nee, je qualifying kaart moet altijd ‘ondertekend’ zijn door een marker die ook een account heeft van de app. 

Aan welke voorwaarden moet een scorekaart en mijn marker voldoen?
Bekijk hier de voorwaarden.

Ik heb een verkeerde marker ingevuld, kan ik dit wijzigen?
Ja, zolang de scorekaart nog niet is goedgekeurd kan je de marker altijd wijzigen. Ga naar 'Mijn spel' en naar je scoreoverzicht. Klik daar de scorekaart aan en pas je marker aan.

Wat gebeurt er als ik een qualifying ronde ben begonnen en halverwege besluit deze te beëindigen?
Zodra je qualifying ronde bent begonnen, kun je deze niet meer annuleren zonder dat het impact heeft op jouw handicap. Als je een geldige reden had om je ronde te beëindigen, kan de handicapcommissie van je club de kaart alsnog verwijderen.

Kan ik mijn scorekaart nog aanpassen na het afronden?
Na het afronden van de scorekaart wordt er een samenvatting van de scorekaart getoond zodat je deze kunt controleren. Nadat de kaart is goedgekeurd door je marker, wordt de kaart naar je vereniging gestuurd. Voor het aanpassen of wijzigen van ingevoerde en goedgekeurde scorekaarten moet je dan ook bij je vereniging zijn.
Als de kaart nog niet goedgekeurd is door je marker, vraag hem/haar dan om de kaart af te keuren. Je ontvangt de kaart dan retour (onder het belletje) en kunt dan de kaart openen, de score aanpassen en vervolgens opnieuw insturen en goed laten keuren door je marker.

Ik ontvang geen bericht om een scorekaart goed te keuren, wat moet ik doen?
Controleer of je notificaties aan staan in de app zelf onder 'Profiel'. Staan deze hier al aan, controleer dan of je notificaties aan staan in de algemene instellingen op jouw telefoon. Je gaat hiervoor naar 'Instellingen' op je telefoon, klikt de app GOLF.NL aan en klikt op 'Berichtgeving' (iPhone) of 'Meldingen' (Android). Hier kan je je meldingen van de app GOLF.NL aan zetten.

Tip: Door op het belletje rechtsboven in de app te klikken zie je altijd je laatste meldingen, zoals scorekaarten die je nog moet goedkeuren of favoriete vrienden die een rondje hebben gespeeld.

Wat gebeurt er als een score niet wordt goedgekeurd door mijn marker en hoeveel tijd heeft een marker om een qualifying score goed te keuren?
Als je een qualifying score hebt ingevoerd heeft de marker 48 uur de tijd om deze goed te keuren. Na 48 uur wordt de ronde op non-qualifying gezet zodat je de app kan blijven gebruiken (als je een score hebt die nog niet is goedgekeurd, kan je geen nieuwe score starten).

Moet ik mijn papieren scorekaart invullen en bewaren?
Als je digitaal je score hebt ingeleverd, dan hoef je de papieren scorekaart niet meer te bewaren of op de club in te leveren.

Heb ik internet nodig om een scorekaart in te voeren?
Tijdens het starten en afronden van je ronde heb je internet nodig. Gedurende je ronde niet.

Ik kan geen qualifying scorekaart invoeren, hoe kan dat?
Dan heb je, volgens de gegevens van de NGF-ledendatabase, geen actieve handicapregistratie bij een golfclub, of nog geen golfregelexamen of golfbaanpermissie. Deze gegevens krijgt de NGF van de golfclubs aangeleverd. Neem daarom even contact op met je golfclub om na te vragen hoe dit kan en hoe je handicapregistratie weer geactiveerd kan worden.

Kan ik notificaties uitzetten?
Linksbovenin het startscherm van de app kan je naar je profiel gaan en je notificaties en andere instellingen beheren.

Kan ik de marker wijzigen als mijn scorekaart nog niet goedgekeurd is?
Ja, dat kan. Ga naar ‘Mijn spel’ en vervolgens ‘Scores’. Klik daar de kaart aan en wijzig de marker. Deze wijziging kan je niet doorvoeren via mijn.golf.nl en kan alleen via de app GOLF.NL. 

Kan ik non-qualifying kaarten verwijderen?
Ja, dat kan. Je kunt de non-qualifying kaart uit je account verwijderen via 'Mijn spel' en vervolgens 'Scores'. Klik de kaart aan en scrol helemaal naar onderen. Daar staat de verwijderoptie. Qualifying kaarten kan je niet zelf verwijderen. Deze wijziging kan je niet doorvoeren via mijn.golf.nl en kan alleen via de app GOLF.NL. 

Mijn handicap klopt niet, wat nu?
Neem contact op met de handicapcommissie van je golfclub waar je lid bent, zij kunnen er naar kijken en eventueel dingen aanpassen.

Wat zijn awards?
Onder het kopje 'prestaties' kun je precies zien welke awards je hebt gewonnen voor bijzondere prestaties. Bijvoorbeeld voor het aantal banen dat je hebt gespeeld, je birdies en eagles of je laagste dagresultaat. Klik hier voor een uitleg van de verschillende awards. Ook kun je zien op welke plaats je staat in de Handicap Ranking en de Birdieranking.

Kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen in de app?
Nee, je persoonsgegevens kun je alleen wijzigen bij de golfclub waar jij je NGF-registratie hebt lopen. Deze gegevens worden vervolgens automatisch aangepast in de app GOLF.NL.

Wat moet ik doen als mijn mailadres waarmee ik inlog in de app GOLF.NL verkeerd staat of gewijzigd moet worden?
Stuur even een mail naar app@golf.nl met je Golf Service Nummer en wij resetten je inloggegevens (zonder historie-verlies) zodat je opnieuw kunt registreren met je correcte mailadres. 

Hoe werkt de Big Green Egg Birdieranking?
Als je je scores invoert in de app GOLF.NL doe je automatisch mee aan de Big Green Egg Birdieranking en maak je maandelijks kans op leuke prijzen. Klik hier voor meer informatie en de puntentelling. Let op: kaarten die niet via de app GOLF.NL worden ingevoerd tellen niet mee voor de Big Green Egg Birdieranking.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Druk bij het login scherm op 'wachtwoord vergeten'. Na het invullen van je e-mailadres ontvang je een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Zit mijn NGF-pas ook in de app?
De pas zit in de app van GOLF.NL. Je hoeft alleen nog je mobiele telefoon bij de hand te hebben als je je NGF-pas wilt laten zien. Het digitaliseren van de NGF-pas maakt het voor de golfer nog een stukje makkelijker en is bovendien ook uit milieuoogpunt een maatregel die past bij deze tijd. De digitale pas vind je ook terug in mijn.golf.nl, de online portal van jouw registratie waar je ook een mooi overzicht van jouw golfprestaties kunt bekijken.

Hoeveel vrije ruimte heb ik nodig op mijn smartphone?
Je hebt ongeveer 30 MB vrije ruimte nodig om de app te installeren. 

Is de app GOLF.NL gratis?
Ja, de app is en blijft gratis.

In welke talen is de app GOLF.NL beschikbaar?
Op dit moment is de app alleen beschikbaar in het Nederlands.

Staat je vraag er niet bij, stuur dan een e-mail naar app@golf.nl met je GSN erbij, dan kunnen we je snel helpen!
 
Lees meer over
App GOLFNL