Mag dit...?

Regelprijsvraag: een slimme 'double hit'

10 januari 2019 Redactie GOLF.NL
Beantwoord deze regelvraag en maak kans op een exemplaar van het boek 'Tiger Woods, de biografie'.

Een 'double hit' betekent dat je de bal bij een slag per ongeluk twee of meer dan twee keer raakt. In de regels per 1 januari 2019 is er niet langer meer sprake van een strafslag bij een double hit. Alleen de slag wordt geteld. De bal moet na de slag gespeeld worden zoals hij ligt.

In de video hierboven zie je een heel knappe golfactie. De vraag is: stel dat dit je lukt, mag het? En als het niet mag, wat is dan de straf?

Onder de golfers die de vraag goed beantwoorden (mail redactie@golf.nl of zet je antwoord onder de posts op Facebook of Twitter) wordt een exemplaar van van het boek 'Tiger Woods, de biografie' verloot. 

Heb je je nog niet verdiept in de nieuwe golfregels? De 25 belangrijkste nieuwe regels vind je hier golf.nl/regels2019.

Pro's die de double hit oefenen:

Lees meer over

Golfregels