GOLF.NL Regelquiz #7

Test je kennis van golfregels en win!

2 maart 2018 Redactie GOLF.NL
Ken je de golfregels allemaal nog? Doe mee (bekijk de video) en maak kans op een prijs! Aflevering #7.

Golfregels horen bij golf. Iedereen die ooit zijn GVB of een handicap heeft gehaald, heeft ook met goed gevolg een regelexamen afgelegd. Maar weet je nog wel wat je ooit hebt geleerd? Goed om af en toe je kennis van de golfregels te testen. En nu kun je er zelfs ook nog iets mee winnen. 

Deze week: Regelquiz 6

Bekijk de video bovenaan dit bericht. In deze video (nummer 7) leggen we weer een regelsituatie uit. Aan het eind van het filmpje volgt een vraag en ditmaal is dat: mag je takken aan de kant duwen zoals de speelster dat doet aan het einde van het filmpje?

Stuur je het juiste antwoord in, dan maak je kans op een doosje exclusieve Titleist GOLF.NL ballen. Hoe beter en vollediger je antwoord is, hoe meer kans je maakt natuurlijk. Meedoen kan op verschillende manieren. Je kunt je antwoord sturen naar redactie@golf.nl of reageren op Twitter, Facebook of Instagram. Je moet wel binnen een week reageren. Deadline gemist? Geen probleem, volgende week is er weer een nieuwe regelquiz. Dan maken we ook de winnaar bekend.

Regelquiz 5: winnaar en antwoord

De winnaar van regelquiz 6 is Toine van den Boer. In aflevering 6 (video onder) stelden we de vraag: mag je in de rough of op de fairway een tak verwijderen die vlak bij je bal ligt?

Het antwoord is ja (regel 23). Mits de tak 'los' is en dus een los natuurlijk voorwerp is. ('Losse natuurlijke voorwerpen zijn voorwerpen uit de natuur waaronder stenen, bladeren, twijgen, takken en dergelijke (...) mits deze voorwerpen niet vastzitten of groeien, stevig zijn ingebed, of aan de bal kleven.')

Maar als je bal verrolt bij het weghalen van een tak op de fairway of in de rough, dan krijg je één strafslag en de bal moet worden teruggeplaatst.

De winnaar van deze week zegt verder terecht: 'Als extra toevoeging; de dame op het filmpje stapt aan de hoge zijde in de bunker, met haar voet precies op de rand van het gras. Dat is volgens de etiquette niet toegestaan.' Stap aan de lage kant een bunker in, dan is er geen kans dat je de bunkerranden beschadigt.


WAAR VIND IK DE GOLFREGELS? HIER!

Heb je de smaak te pakken en wil je nog meer regel(examen)vragen beantwoordent? Ga dan naar de pagina Test je regelkennis.

Lees meer over

Golfregels Prijsvraag