Binnen kun je ook RAAK! slaan

1 februari 2017 Redactie GOLF.NL
Men neme een overdekte sportaccommodatie in Tilburg, een enthousiast team van professionals, commissieleden, bestuursleden, vrijwilligers, competitiespelers van de heren en dames selectieteams van Prise d’eau én SPOT. De ingrediënten om in het RAAK!-Funpark ruim 100 kinderen ‘te confronteren’ met de sport.

Afgelopen zondag kende Golfclub Prise d'eau een zeer geslaagde RAAK!-kennismakingsdag bij Club Pellikaan in Tilburg. Club Pellikaan is sponsor van de golfclub en biedt een sportcentrum met fitness, sauna, tennis een circus- en kidsclub onder één dak. De golfclub heeft in de overdekte tennishal het RAAK!-funpark opgetuigd en aldaar de kinderen die er rond dartelden laten kennismaken met de sport.

SPOT kwam met de kids in een polonaise de zaal in.

Organisatie volledig in handen van Prise d’eau

Iwan Renders van Prise d'eau heeft een ruime maand uitgetrokken voor de organisatie. “We hebben posters opgehangen bij scholen, sportverenigingen en bij de accommodatie zelf. De lokale supermarkt heeft het evenement aangekondigd in een mailing en in de twee weken voorafgaand ben ik ook gaan flyeren bij Club Pellikaan zelf waar op een zondag hele gezinnen komen fitnessen. Afgelopen zondag was er dus ‘iets nieuws’ voor de kinderen te doen; golf. SPOT kwam in polonaise met de kinderen de zaal in. Het werkt echt; kinderen elders kennis laten maken met de sport om hen te prikkelen nog eens terug te komen. Bijvoorbeeld in juli tijdens het ING Golf Event.”

Begin maart beschikbaar: de RAAK!-menukaart

De NGF heeft begin maart een RAAK!-menukaart voor haar leden beschikbaar. Hiermee kunnen clubs op basis van beschikbaarheid een gedeelte van het RAAK!-funpark huren. TEAM RAAK! heeft hier een aantal richtlijnen en tips voor, omdat de filosofie verder gaat dan enkel entertainment op de club. RAAK! is uitermate geschikt om basisschoolkinderen in grote getale in contact te brengen met de sport. Clubs kunnen dit op lokaal niveau organiseren met een gepast aanbod. De NGF trekt het land in om bij grote sportevenementen de kinderen de ‘eerste touch’ te laten ervaren om hen uiteindelijk bij een club in de buurt te laten landen.