Ik heb een groot probleem. Het meest geliefde merk onder hakken (Jimmy Choo) is een samenwerking aangegaan met een van de hipste streetwear-golfmerken du jour: Malbon. En na het zien van het lookbook, zie onderstaande video, wil ik álles hebben. Waarom dat een probleem is? Het prijskaartje matcht niet bepaald met het loonstrookje van de Fashion Marshal... Helaas pindakaas.
Het moet de droom zijn van Carrie Bradshaw (als ze zou golfen): golfschoenen van Jimmy Choo. Nee, het zijn geen sportschoenen met hak, maar ze zijn wel ontzettend stijlvol. Het enige jammere is het prijskaartje: voor het goedkoopste paar leg je 650 euro neer. De duurste golfschoen uit de collectie kost €1.495.
Nog meer goed nieuws (of slecht, als je naar je portemonnee kijkt): Jimmy Choo ontwierp ook een aantal accessoires. Zo is er een waterafstotende denim golftas van – houd je vast – €3.595. Duur, maar altijd nog een stuk goedkoper dan de 30.000 euro kostende golftas van Louis Vuitton. Verder bestaat de collectie uit headcovers (€495), tasjes voor je rangefinder (€350) of een tas voor je golfschoenen (€950).
De ontwerpen zijn voorzien van het kenmerkende Jimmy Choo-monogram en zijn geborduurd met de speelse Buckets-mascotte van Malbon.
In een korte verklaring schrijft Jimmy Choo dat de collectie de glamour van het merk combineert met Malbons ‘disruptieve kijk op de golfwereld om golfbenodigdheden naar een hoger niveau te tillen met een laagje verfijning’.
De op sport geïnspireerde collectie zal ‘spreken tot de democratisering en evolutie van de golfgemeenschap, waarbij glamour en swingbeheersing worden gecombineerd door middel van gedeelde waarden en universele aantrekkingskracht’, aldus Jimmy Choo, die er klaarblijkelijk goed over nagedacht heeft.
De collectie is sinds 17 april online te verkrijgen – ook in Nederland.