GolfMarkt

386.326 Nederlandse golfers

30 maart 2015 GOLF.NL
Het aantal geregistreerde golfers (386.326) is sinds 2013 redelijk stabiel gebleven, zegt de NGF in een persbericht.

Cijfers in de laatste NGF-publicatie GolfMarkt laten zien dat er ten opzichte van 2013 een daling is van 1%. (Bekijk hier de digitale versie van GolfMarkt #6.)

Het aantal golfers verbonden aan een golfclub (met of zonder baan) is gegroeid met 9%. De algemene daling betreft het aantal ‘vrije golfers’ die de ‘virtuele club’ van de NGF, de Stichting Golfsport, hebben verlaten. Dit ligt in lijn met de doelstellingen die de NGF heeft met de stichting.

Focus op kansen

De NGF, nu de vierde sportbond in Nederland, blijft zich inzetten om de golfsport verder te ontwikkelen.

In de golfsport staat heel vaak één golfer op één adres geregistreerd, zegt de NGF in een persbericht over het aantal golfers: ‘Zeker als dit vergeleken wordt met het aantal eenpersoonshuishoudens in Nederland, want dat aantal ligt stukken lager. In de meeste gevallen speelt de man wonend op dat adres golf. Dat biedt kansen.’

‘Dit pleit voor familiegolf’, aldus NGF-directeur Jeroen Stevens. ‘Het dalende aantal jeugdspelers en het lage aantal vrouwen dat golft, hebben alles te maken met het aanbod dat (nog) niet is afgestemd op de behoeften van kinderen, vrouwen en gezinnen.’

GOLF.NL

In GolfMarkt  is te lezen dat golf nog veel kansen kent. Stevens: ‘Kansen die we komende periode nog meer gaan benutten om de sport een “gezonde boost” te geven. Waarbij we laten zien dat de golfsport prima past in een moderne samenleving! Hiervoor reiken we diverse handvatten aan clubs en banen aan om deze kansen in de golfmarkt te pakken. Daarnaast zetten wij ook onze marketing in om golf voor de diverse doelgroepen aantrekkelijk te maken en te houden. Hiervoor hebben we, samen met sportmarketingbureau TIG Sports, vorige week het platform GOLF.NL gelanceerd. Met dit platform willen we de passie voor golf verder ontwikkelen en de binding met golfers verstevigen.’

De NGF heeft het GOLF.NL platform voor golfers samen met TIG Sports ontwikkeld. De website van de NGF is hierin geïntegreerd. In het nieuwe platform heeft online content een prominente plaats, maar er zijn ook printpublicaties: GOLF.NL Weekly en het magazine GOLF.NL.

Klik hier voor het volledige persbericht. Beelden: GolfMarkt.


GolfMarkt

GolfMarkt

GolfMarkt



}